GRATIS LINKEDIN SKOLA: 

3 SNABBA STATEGIER FÖR ATT ÖKA DIN SYNLIGHET PÅ LINKEDIN

Lär dig konsten att sticka ut!

Du är en person med många dimensioner. När du går till jobbet är det en mångfacetterad och spännande person som kliver in genom dörren. Vilka är de olika delar som utgör den professionella person som är du?


LinkedIn är den sociala plattform där du relativt enkelt kan bygga ditt professionella varumärke dag. Hur ska du göra för att sticka ut?


Framgångshistorier handlar nästan alltid om människor som sticker ut. Människor som definitivt vet hur de ska kommunicera vilka de är och vilket värde de har. Oavsett om du konkurrerar med andra i näringslivet, politiken eller på arbetsmarknaden, behöver du skilja dig från mängden. Det spelar ingen roll vad du konkurrerar om och vilka du konkurrerar med. Du måste sticka ut och bevisa att du är det bästa valet.


Du behöver vårda och bygga ditt personliga varumärke. Ett personligt varumärke kan beskrivas som den bild vi har av en person och vad vi förknippar med just denna person. Vad vi tänker på när vi hör någons namn. För att utveckla ett starkt varumärke måste du vara synlig och känd för rätt saker hos rätt personer.

På engelska kallas processen att bygga ett personligt varumärke för personal branding. Begreppet tog fart när den amerikanska tidningen Fast Company Magazine publicerade artikeln ”The Brand Called you” av affärsgurun Tom Peters 1997. Huvudbudskapet är att du är ansvarig för din egen karriär och hur människor uppfattar dig.


I USA är begreppet personal brands väl etablerat. Personer som Oprah, Lady Gaga, Madonna, basketstjärnan Shaquille O´Neill, affärsmogulen Donald Trump, Facebookgrundaren Mark Zuckerberg, American Idoldomaren Simon Cowell och Bill Gates är välkända namn över hela världen. När vi hör deras namn associerar vi dem med vissa kvaliteter, egenskaper och passioner som de använt inom specifika områden där de blivit kända.


Att mejsla fram ditt personliga varumärke kan ta lite tid men det är absolut värt mödan. LinkedIn är den perfekta plattformen för att visa vad du går för som yrkesmänniska. Det finns många delar i din profil som kan lyftas fram i ditt varumärke och marknadsföra dig. Allra viktigast är ditt foto, din yrkesrubrik och din sammanfattning.

Allt om dig på LinkedIn från din profil och ditt nätverk till dina uppdateringar, är en del av din totala varumärkesidentitet. Var konsekvent i ditt personliga varumärke och se till att allt du gör på LinkedIn går i linje med hur du vill att ditt varumärke ska uppfattas, så har du lättare att bli hittad och kontaktad.



Kontakta mig gärna på info@charlottehagard.se

7 visningar

Kontakta Charlotte

Förfrågan, intervju eller bokning av föreläsning?
Kontakta Charlotte direkt på

charlotte@charlottehagard.se  |  Tel:+46 70-602 15 20

  • Linkedin Social Ikon
  • Facebook
  • Instagram

©POWERED BY LADYLEGEND MEDIA